Gezellig en leerzaam burgemeestersontbijt met de IJsselster

Brugnieuws

KAMPEN – De leerlingen werden in de gelegenheid gesteld vragen te stellen en de burgemeester nam alle tijd om hen te woord te staan. De leerlingen weten nu bijvoorbeeld dat hij geen eigen chauffeur heeft om hem naar zijn werk te rijden, behalve als hij naar Den Haag moet. Ze weten nu ook dat de burgemeester heel erg trots is op Kampen, op de historie van de stad maar ook op haar inwoners. Zijn belangrijkste taak is er voor te zorgen, samen met de gemeenteraad, dat de inwoners van de gemeente Kampen op een prettige en respectvolle manier met elkaar omgaan.

Voor de actie van de kinderpostzegels mocht de school een cheque in ontvangst nemen van 80 euro. Het was volgens De IJsselster een gezellige en leerzame ochtend. Er was zelfs een leerling die de ambtsketting even mocht dragen.

De gemeente Kampen maakte er foto’s.

Redactie: Fred Solliedonderdag 8 november 2018